pondělí 15. června 2015

Jak jsem provázela na zámku

Kdo z vás někdy provázel na zámku, jistě ví, o čem mluvím. Princezny to opravdu neměly lehké a být průvodkyní (i když v mém případě pouze na 4 dny) také není vůbec snadné. Naučit se dlouhý text plný roků, které si stejně zapamatuje možná tak jeden návštěvník z té stovky, kterou provázíte, zvládnout náročné časové rozpoložení, odpovídat hrdě na otázky návštěvníků a nesesypat se z cizinců, kterým rozumíte první dvě věty je téměř nadlidský úkol. Zvládla jsem to, nebylo to zas tak těžké, jen to bylo náročné ... náročné na všechno. 


Nejlepší návštěvníci jsou usmívající se dámy, které pomalu přikyvují, protože je vám jasné, že vás poslouchají a na konci za vámi přijdou a poděkují. Nechápu, proč se někteří návštěvníci bojí ptát, průvodkyně je na zámku od toho, aby vám odpověděla, zároveň ale nechápu, proč většina  rýpajících návštěvníků čeká, že průvodkyně ví úplně všechno, prozradím vám všem malé tajemství, průvodkyně většinou bývají mladé studentky s různým zaměřením, nejen historičky apod. ... 

Provázela jsem na soukromém zámku, ne poprvé, ale i tak mě překvapilo, kolik lidí zajímá historie do takových podrobností, že jsou schopni se hádat o tom, že nábytek vystavený v pokojích je dětský a ne pro dospělé ( a fakt, že dřív lidé byli menší, je prostě nezajímá).

Provázet na zámku byla opět další krásná zkušenost, bohužel se kryla s dalšími akcemi, například s Obrokem, na který jsem toužila jet strašně moc, ale bohužel jsem nestihla registraci. Víkend byl i tak moc fajn a jednou se třeba potkáme na nějakém zámku oficiálně :)... 

 Jak jste trávili víkend vy? :) 

5 komentářů:

  1. Obdivuji každého, kdo se do toho pustí. Pro mě jsou všechny prohlídky zámků utrpení, resp. ráda se dívám, ráda si přečtu něco v brožuře/na tabulce, ale nemusím poslouchat, přesně jak říkáš, studentku odříkávající naučený text. Není to pravidlem, ale když člověk narazí na průvodce např. staršího pána, co je na hradě/zámku už deset let, je to mnohem zajímavější.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, to byl vždy můj sen, provázet na zámku, ale bohužel zámek u nás ve městě to vůbec neumožňuje... :( úplně ti to závidím a musím říci, že rýpavé lidi na prohlídkách nesnáším... :/

    OdpovědětVymazat
  3. Vždycky obdivuju ty průvodkyně, jak se takovéhle dlouhé texty mohou naučit. Já bych se to nenaučila, zvláště pak bych si nezapamatovala ty letopočty :D

    Everything about my life

    OdpovědětVymazat
  4. ach, nechala by so sa sprevádzať tebou na súkromnom zámku! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat